Welke rol spelen zoekmachines? taalkundig gezien zijn zoekmachines geautomatiseerde programma’s, b.v. Yahoo! catalogus. Zoekmachines doorzoeken het hele Internet. Op deze manier zijn ze in staat om informatie te verzamelen over de voorkeuren van de gebruiker, op basis van hun eerdere zoekopdrachten en de informatie opgehaald uit dergelijke motoren, is het zeer gemakkelijk voor een adverteerder om hun reclameboodschappen te richten op degenen die meer kans hebben om geïnteresseerd te zijn in wat ze te zeggen hebben. Advertentiecampagnes kunnen zeer gericht zijn in vergelijking met online adverteren in gedrukte media, zoals tijdschriften. Adverteerders kunnen adverteren om de exacte groepen van mensen aan wie ze willen hun producten of diensten te richten. Adverteerders kunnen kiezen hoeveel informatie zij willen weergeven in hun zoekmachine advertenties.
Wie is een zoeker? Om een succesvolle campagne te hebben moet een zoeker specifiek getarget worden. Het Internet is een zeer dynamisch medium. De zoeker volgt normaliter een gedragspatroon dat een gebruikerspad wordt genoemd. Dit lezersgedragspatroon vormt een systeem dat uw reclameboodschappen bepaalt. Deze gebruikerspadpatronen kunnen marketinggedrag worden genoemd. Belangrijk is dat een zoeker en het type adverteerder beide geïnteresseerd zijn. Dit systeem voorspelt het succes van een reclamecampagne. Deze aannames over het gebruikerspad gaan over x aantal bekeken pagina’s en het aantal links. Lokale adverteerders willen weten wie hun advertentie leest en wie geïnteresseerd zou kunnen zijn in hun producten of diensten. Regionale adverteerders willen een bredere doelgroep te bereiken en zo vaak besteden veel op online reclame. Dit is een zeer krachtig instrument, omdat consumenten hebben veel toegang tot het internet.
Wat is uw reclameboodschap? De reclameboodschappen zijn de onderdelen die beschrijven wat u probeert aan te geven in uw advertenties. Het is uw directe boodschap aan de doelgroep die u hebt gekozen. U moet de attitudes, motivaties en gedragingen kennen van de personen die mogelijk geïnteresseerd zullen zijn in uw producten of diensten. Het is zeer belangrijk dat u altijd voor te bereiden uw advertenties op een zodanige wijze dat ze dwingend zijn. Iedereen die probeert om een reclamecampagne te voeren met dit principe in het achterhoofd meestal mislukt.
Wat is de boodschap van uw reclamecampagne? De boodschap van uw reclamecampagne verwijst naar de algemene boodschap die u wilt delen met het publiek met betrekking tot uw product of diensten. Dit is over uw oorspronkelijke aanbod, alsmede de onzekerheid die mensen hebben over de geloofwaardigheid van het bedrijf verklaring en claims. Dit is informatie die alleen de zoeker kan zinvol van te maken. Als u advertenties voor websites van klanten voor te bereiden moet je altijd de manier waarop de boodschap wordt gevraagd op een effectieve manier. Met andere woorden probeer uw inhoud zo vorm te geven dat het de zoeker doet denken aan wat uw bedrijf hen zal vertellen en als ze voor uw bedrijf gaan kan dit gebeuren.
Wat is de schaal van uw campagne? Uw reclame schema’s moeten worden beheerd op een zodanige wijze dat uw doelgroepen uw berichten snel vernieuwen. De enige manier om er zeker van te zijn dat uw marketingboodschappen uw doelgroep bereiken is door een goed, maar flexibel schema op te stellen. Het maken van aanpassingen voor veranderingen in de doelgroep leidt altijd tot een goed resultaat.Meestal zullen uw reclameboodschappen meer dan een keer per dag worden herhaald. De aandacht van mensen zal alleen gericht zijn op uw advertenties met de korte hoeveelheid tijd dat de advertenties worden weergegeven.
Wie Mobile adverteerders zijn?Bij het gebruik van mobiel internet reclame en dit reclamemedium, adverteerders gebruiken mobiele gedreven reclame in plaats van bedrijven webpagina’s. Wanneer een mobiele gebruiker een link op een webpagina scant, de gebruiker beslist of op de link te klikken of niet. Er zijn geen opties voor bevestiging of goedkeuring. Wanneer een dergelijke gebruiker klikt u op de link en gaat u naar uw site of bedrijf te contacteren, kunt u er zeker van zijn dat de resultaten van uw campagne zal puur automatisch en, vaker wel dan niet, zullen deze advertenties toe te voegen aan uw advertentie-inkomsten. Uw mobiele advertentiecampagne zal veel winstgevender dan uw web-campagne, zelfs als al uw advertenties worden gekozen door mobiele browser van de mobiele gebruiker en niet naar webpagina’s.
Welke tools worden gebruikt voor mobiele advertenties? Als u voor te bereiden op een mobiele campagne moet je in staat zijn om uw advertenties voor te bereiden door jezelf alleen als je weet hoe het te doen. Het voorbereiden van reclameboodschappen, het identificeren van trefwoorden of ad keyphrases, het krijgen van een goede website voor uw advertenties en voor uw campagne, het verzenden van het bericht, het verstrekken van de link en de vraag of de link zal worden geklikt zijn allemaal activiteiten door mobiele adverteerders zelf. Prijs is ook een kritische kwestie bij het denken over het werken met mobiele adverteerders. Lokale adverteerders kunnen profiteren van de lokale concurrentie op zoek naar de beste kosten-per-impressie te krijgen op de minste werkelijke duur.